TR  ENG
  • Reskon
  • Reskon
  • Reskon
  • Reskon
  • Reskon
HABERLERİMİZ
PROJELERİMİZ
REFERANSLARIMIZ
ŞEYH SÜLEYMAN MESCİDİ AÇILDI ŞEYH SÜLEYMAN MESCİDİ AÇILDI

Vakıflar Genel Müdürlüğü ile Assorestauro yürütülen Med-Art Projesi Kapsamında Şirketimiz RESKON Mimarlık Restorasyon San. ve Tic. Ltd. Şti.tarafından restore edilen Şeyh Süleyman Mescidi, düzenlenen törenle açıldı.

Dünya Kültür Mirasi olatak belirlenen Zeyrek Bölgesinde bulunan mescidin açılış törenine, Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, İtalya Ekonomi Kalkınma Bakanı Carlo Calenda, Vakıflar Genel Müdürü Adnan Ertem, İstanbul Valisi Vasip Şahin ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş katıldı.

 

HERITAGE 2015 FUARI’NDA GÖRÜŞMEK ÜZERE! HERITAGE 2015 FUARI’NDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

5-7 ŞUBAT HERITAGE 2015 FUARI’NDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

 

Yeni teknolojiler, kültürel kaynaklara dünya çapında ilgi ve ulaşımın artmasına, iletişim yolları ve tekniklerinin zenginleşmesine olanak sağlamaktadır.

HERITAGE Restorasyon, Arkeoloji ve Müzecilik Teknolojileri Fuarı ve Konferansları ülkemizin tarih ve sanat varlığının korunması, saklanması ve gelecek yıllara aktarılmasına yönelik çalışan kurum ve kuruluşlar ile, sektörle ilgili tedarikçilerin biraraya getirilmesini sağlamak üzere 5-7 Şubat 2015 tarihinde Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda organize edilecektir. 

Bu misyonla yola çıkan etkinlik; ülke genelinde gündem yaratmak adına, her yıl yinelenecek bir sektörel marka oluşturup, kültürel miras yoğunluğu konusunda dünya sıralamasında önde gelen ülkemizin, bu konunun endüstrisine de yön veren bir çekim noktası haline gelmesi düşünülerek hazırlanmıştır.

http://expoheritage.com/

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ'NİN KAPILARI 2014'TE BAŞBAKAN SN. AHMET DAVUTOĞLU TARAFINDAN ZİYARETÇİLERİNE AÇILDI. HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ'NİN KAPILARI 2014'TE BAŞBAKAN SN. AHMET DAVUTOĞLU TARAFINDAN ZİYARETÇİLERİNE AÇILDI.

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ

Hatay Arkeoloji Müzesi dünya müzeleri arasında önemli bir yer teşkil ederek günümüze kadar ulaşmıştır. Ancak değişen müzecilik anlayışı ve yeni koşullar Hatay’a yakışan bir müzenin kurulmasını kaçınılmaz kılmıştır. Geç kalınmış olmakla birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Hatay Valiliği’nin finansmanı ile Mimar Kemal Nalbant tarafından projelendirilen yeni müze binasının yapımına, Mayıs 2011 yılında başlanmıştır.

Reyhanlı yolu üzerinde yapılan yeni müze binası, 53.500  metrekare arazi içerisindedir. Oturma alanı 16.000 metrekare olan müzenin kapalı alanı 32.754,14 metrekaredir. 10.700 metrekare alan ise sergileme alanı olarak kullanılmaktadır. Bu şekli ile Türkiye’nin en büyük müzesi olma ünvanını elinde bulundurmaktadır. Binanın tamamlanmasından önce içerisine yerleştirilecek eserler için Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Restorasyon Dairesi ve Uygulamalar Dairesi Başkanlığı ile Hatay Valiliği Özel İdaresi Yapı İşleri Müdürlüğü’nün hazırlattığı Hatay Müzesi Teşhir Tanzim Projesi Reskon Mimarlık Restorasyon Turizm San.Tic.Ltd.Şti. tarafından yapılmıştır.

SİVAS HOCA İMAM CAMİ SİVAS HOCA İMAM CAMİ

SİVAS HOCA CAMİ

1827'de şehrin önde gelenlerinden Hoca İmam tarafından Ermeni ustaya yaptırılan caminin restorasyonuna Nisan 2015te başlandı. 1997 yılında bakımdan geçen Hoca İmam Cami, bu kez daha kapsamlı olarak restorasyondan geçiriliyor. 
Çalışmalar kapsamında cami bahçesi genişletildi. Çatladığı için görenleri tedirgin eden ve camiye sonradan ilave edilen tuğla duvarlar yıkılırken, cami aslına uygun olarak ahşap ve kerpiçten yapılarak restorasyonu tamamlanacak.

Restorasyon sorumlusu Erdal Erdoğan (RESKON), restorasyon çalışmalarında önce minare sonra çatının bakımını yaptıklarını belirterek, ilave bölümlerin yıkıldığını ve caminin aslına uygun olarak restore edilmeye çalışıldığını söyledi.

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ

Hatay Arkeoloji Müzesi dünya müzeleri arasında önemli bir yer teşkil ederek günümüze kadar ulaşmıştır. Ancak değişen müzecilik anlayışı ve yeni koşullar Hatay’a yakışan bir müzenin kurulmasını kaçınılmaz kılmıştır. Geç kalınmış olmakla birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Hatay Valiliği’nin finansmanı ile Mimar Kemal Nalbant tarafından projelendirilen yeni müze binasının yapımına, Mayıs 2011 yılında başlanmıştır.

Reyhanlı yolu üzerinde yapılan yeni müze binası, 53.500  metrekare arazi içerisindedir. Oturma alanı 16.000 metrekare olan müzenin kapalı alanı 32.754,14 metrekaredir. 10.700 metrekare alan ise sergileme alanı olarak kullanılmaktadır. Bu şekli ile Türkiye’nin en büyük müzesi olma ünvanını elinde bulundurmaktadır. Binanın tamamlanmasından önce içerisine yerleştirilecek eserler için Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Restorasyon Dairesi ve Uygulamalar Dairesi Başkanlığı ile Hatay Valiliği Özel İdaresi Yapı İşleri Müdürlüğü’nün hazırlattığı Hatay Müzesi Teşhir Tanzim Projesi Reskon Mimarlık Restorasyon Turizm San.Tic.Ltd.Şti. tarafından yapılmıştır.

ŞEYH SÜLEYMAN MESCİDİ RESTORASYONU ŞEYH SÜLEYMAN MESCİDİ RESTORASYONU

ŞEYH SÜLEYMAN MESCİDİ RESTORASYONU

T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, İstanbul Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından ihale edilen Şeyh Süleyman Mescidi’nin restorasyonu ve çevre düzenlemesi işi, MED-ART projesi kapsamında İtalyan Assorestauro danışmanlığında, Reskon Mimarlık Restorasyon Turizm Sanayi Tic.Ltd.Şti. tarafından gerçekleştirilmektedir.

İtalya, Emilio-Romagna Bölge Yönetimi ve Restorasyon Firmaları Birliği Assorestauro ile birlikte yürütülen MED-ART eğitim projesinin genel esaslarını düzenleyen ön sözleşme, 22.03.2013 tarihinde İtalya Cento’da imzalanmıştır.

İmzalanan ön sözleşmeye göre Mayıs 2013-2014 arasındaki bir yıllık döneme yayılacak eğitim çalışmalarında;

 

1- Restorasyon konusunda çalışma yapan VGM personeli mimar ve mühendisler İstanbul’da İtalyan uzmanlar tarafından verilecek teorik eğitimlere ve Şeyh Süleyman Mescidi Restorasyonu’nda uygulamalı eğitime katılması,

2-Şeyh Süleyman Mescidi Restorasyonu’nda, İtalya’da günümüzde kullanılmakta olan modern restorasyon yöntemleri, malzeme ve teknolojilerinin kullanılmasının sağlanması amaçlanmıştır.

SİVAS HOCA İMAM CAMİ SİVAS HOCA İMAM CAMİ

SİVAS HOCA İMAM CAMİ

Sirer Caddesi üzerinde  188 yıllık cami 1827'de şehrin önde gelenlerinden Hoca İmam tarafından Ermeni ustaya yaptırılan caminin restorasyonuna Nisan ayında başlandı. 1997 yılında bakımdan geçen Hoca İmam Cami, bu kez daha kapsamlı olarak restorasyondan geçiriliyor. Çalışmalar kapsamında cami bahçesi genişletildi. Çatladığı için görenleri tedirgin eden ve camiye sonradan ilave edilen tuğla duvarlar yıkılırken, cami aslına uygun olarak ahşap ve kerpiçten yapılarak restorasyonu tamamlanacak.

Restorasyon sorumlusu Erdal Erdoğan(RESKON), restorasyon çalışmalarında önce minare sonra çatının bakımını yaptıklarını belirterek, ilave bölümlerin yıkıldığını ve caminin aslına uygun olarak restore edilmeye çalışıldığını söyledi.

Çatlamış olarak görülen duvarların camiye sonradan ilave edildiğini kaydeden Erdoğan(RESKON), şu ifadeleri kullandı: “Tarihi dokuya yakışmayacak şekilde tuğlayla örülmüş, halbuki cami kerpiç ve ahşapla inşa edilmiş. Biz duvarları ahşap karkas ve kerpiçle tamamladık. Özellikle su alan bölgeler çürümüştü, yağmurla direk temas eden bölgelerde ahşapların büyük bölümü çürümüştü, onlar değişti, Isı yalıtımı yapıldı. Şuan en son olarak mihrap ve tavan göbeğinde restorasyon çalışmaları devam ediyor. Tahminimiz 2 veya 3 hafta içerisinde ibadete açılmasını hedefliyoruz.” 

Caminin dış beden duvarları0,85 metre kalınlığında olup kerpiç malzeme ile yığma olarak örülmüş, üzeri sıvanmıştır. Beden duvarlarının üzerini ahşap tavan ve saçla kaplı çatı örtmektedir.

       Kuzey yönünde küçük bir avlu ve kuzeydoğusunda tuvaletler yer almaktadır. Caminin oturduğu alanın altı boş olup bodrumu bulunmaktadır.

       Asıl ibadet alanına 1,32 metrelik açıklığı olan bir kapı ile girilmektedir. Mekânın üzerini örten ahşap tavan Sivas’ın Sivil Mimarlık örneklerinde de çok yaygın olan bir tavan süslemeye sahiptir. Tavanın ortası çıtalarla kareye ayarlanmış, bu karenin ortasında yaklaşık olarak yarı çapı 1,50-1,80 molan daire biçimli ahşap tavan bulunmaktadır. Küçük zikzaklı çıtalarla iç içe geometrik eşkenar dörtgenlere ayrılmıştır. En içteki eşkenar dörtgen üzerine bitkisel motifler işlenmiştir. Dairenin kenarları dilimli ve delikli bir süsleme ile çerçevelenmiştir.

       Bu daire biçimli tavanın göbeği dilimli olarak aşağı sarkık durumda olup kademelerle daralmaktadır. Daire biçimli, sarkık göbeğin ucuna üçlü pirinç bir şamdan yerleştirilmiştir. Ahşap kare, tavanın dört köşesine üçgen ahşap panolar üzerinde bitkisel motifler işlenmiştir. Tavanın tamamı yağlıboya ile kapatılmış, çıta ve göbek yaldızla boyanmıştır.

      0,75 metrederinliğinde, üç köşeli mihrap nişinin dış yan köşelerinde kare bir kaide üzerinde, burmalı gövdeye sahip yan yana ikişer sütunçe yer almaktadır. Sütunçelerin birleşik başlıkları üzerinden çift taraflı bitkisel bordürler simetrik olarak mihrap alınlığını süslemektedir. Mihrap nişinin üç köşeli iç yüzlerinde üç yuvarlak kemerli sütunçeler işlenmiş, ortadaki kemer üzerinde alemli bir kubbe şekli ve her kemer ortasından aşağıya sarkan bir kandil motifi ile tezyin edilmiştir.  Kavsarası üç boğum halinde kademeli olarak yukarı doğru daralmaktadır. Mihrap nişi ve motifler tamamen yağlıboya ve yaldızla kapatılmıştır.

       Mihrabın hemen sağında asma balkonlu ahşap minberine daha önce pencere olarak kullanılan ancak sonradan kapatılarak merdivene dönüştürülen bir açıklıktan çıkılmaktadır. Minber korkulukları ahşap malzemeli, geometrik şekilli olup tavana burmalı ince sütunlarla tutturulmuştur. Balkon biçimli asma minberin altı yarım koni biçiminde aşağı doğru daralmaktadır.

       Asıl ibadet alanının doğu duvarında, iki pencere arasındaki yarım daire şeklinde yine asma bir ahşap vaaz kürsüsü yerleştirilmiştir. Vaaz kürsüsüne ikinci penceredeki duvar içinden geçen üç basamakla çıkılmaktadır.

       Caminin çarşı içinde olması, cemaatinin çok oluşu karşısında zorlamalara gidilerek mekan genişletilmiştir. Bununla da kalınmayarak kuzeydeki kadınlar mahfilinin yanı sıra doğu ve batı yönüne de kadınlar mahfili eklenerek daha çok cemaatin alınması yoluna gidilmiştir.

       Doğu yönünde üç, kuzeyde bir, batı yönünde sonradan açılan iki alt sıra pencere ve güneyde iki üst sıra pencereyle içerinin aydınlanması sağlanmıştır. Doğu yönündeki orijinal pencereler içte geniş, dışa doğru dar, dikdörtgen çerçevelidirler.

       Caminin kuzeybatı köşesinde yer alan minareye son cemaat yerinden bir kapı ile çıkılmaktadır. Minare 1953 yılında İhramcızâde İsmail Hakkı Toprak tarafından yeni baştan yaptırılmıştır.

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ

HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ

Hatay Arkeoloji Müzesi dünya müzeleri arasında önemli bir yer teşkil ederek günümüze kadar ulaşmıştır. Ancak değişen müzecilik anlayışı ve yeni koşullar Hatay’a yakışan bir müzenin kurulmasını kaçınılmaz kılmıştır. Geç kalınmış olmakla birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Hatay Valiliği’nin finansmanı ile Mimar Kemal Nalbant tarafından projelendirilen yeni müze binasının yapımına, Mayıs 2011 yılında başlanmıştır.

Reyhanlı yolu üzerinde yapılan yeni müze binası, 53.500  metrekare arazi içerisindedir. Oturma alanı 16.000 metrekare olan müzenin kapalı alanı 32.754,14 metrekaredir. 10.700 metrekare alan ise sergileme alanı olarak kullanılmaktadır. Bu şekli ile Türkiye’nin en büyük müzesi olma ünvanını elinde bulundurmaktadır. Binanın tamamlanmasından önce içerisine yerleştirilecek eserler için Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Restorasyon Dairesi ve Uygulamalar Dairesi Başkanlığı ile Hatay Valiliği Özel İdaresi Yapı İşleri Müdürlüğü’nün hazırlattığı Hatay Müzesi Teşhir Tanzim Projesi Reskon Mimarlık Restorasyon Turizm San.Tic.Ltd.Şti. tarafından yapılmıştır.

ZEUGMA MOZAİK MÜZESİ ZEUGMA MOZAİK MÜZESİ

ZEUGMA MOZAİK MÜZESİ

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nce 2008 yılında başlanan yeni müze binasının 2010 yılında tamamlanması sonucunda çok daha büyük bir sergileme alanı elde edilmiştir. İlk denemesi 2005 yılında küçük bir bölüm olarak gerçekleştirilen Poseidon ve Eurphrates Vilları’nın arazideki şekli ve orijinal planı ile yeni, müzede kurulması imkanı ortaya çıkmıştır. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Müze Uygulaması Şubesi uzmanları ile birlikte alanın orijinaline uygun olarak müze içerisinde kurulmasına yönelik bir proje hazırlanmıştır.

Zeugma Mozaik Müzesi’nde yapılan sergilemede; o dönemde kentte yaşamış olan insanların inançları, kültürü ve günlük yaşantısını geçirdiği ortam birebir mimarisine uygun olarak, sokağı, çeşmesi, duvarı ve tüm yapı taşları ile gerçek ölçüsünde ziyaretçilere sunulmaya çalışılmıştır. Gaziantep’in eski tekel fabrikası arazisi üzerine kurulan müze binası 36.000 metrekarelik arazi içerisinde 30.000 m² kapalı alana sahiptir. Müze içerisinde 2.464 m² mozaik sergilemesi yapılmıştır. Bu anlamda dünyanın en büyük mozaik müzesi olma ünvanını elinde bulundurmaktadır.